Order phone: +46 499 131 70

Villkor och FAQ

Beställning

Alla priser i butiken anges inklusive 25% moms. I kassan specificeras det exakta momsbeloppet för din order. 25% moms gäller inom EU. Handlar du utanför EU betalar du ingen moms när du köper av oss, utan får istället skatta för importen i ditt hemland.

För att göra en beställning måste man vara 18 år alternativt ha målsmans godkännande. MTL Custom förbehåller sig rätten att neka kund ett köp.



Betalning

För kunder i Sverige, Norge och Finland, erbjuds kortbetalning via Klarna.

För kunder i övriga länder erbjuds kortbetalning via PayPal eller betalning via PayPalkonto samt direkt banköverföring. Inga varor skickas förrän full betalning är oss tillhanda.



Leverans

Varor som finns i lager skickas omgående. För beställningsvaror, räkna med 2-3 veckors leveranstid. Kontakta oss gärna för exaktare leveransbesked om just din order. Vi har avtal med DB Schenker för frakt inom Sverige.

Eftersom vi har ett stort utbud av produkter med väldigt varierande vikt och storlek, har vi en förenklad fraktmatris.

Fraktkostnader inom Sverige:

  • Minsta fraktkostnad: 200 Kr
  • Fraktkostnad för paket över 5 kg: 250 kr
  • Fraktkostnad för paket över 10 kg: 350 kr



Garanti

Vi har normalt sett 12 månaders garanti mot material- eller fabrikationsfel på våra produkter om inget annat anges. För att garantin ska gälla måste produkterna ha hanterats på normalt sätt och inte utsatts för påfrestningar utöver det vanliga. Vid slarv eller felaktig hantering så gäller inga garantier. Kvittot på betald vara gäller som garantisedel. Vid garanti- och andra serviceärenden betalar kunden alltid frakten till service och vi eller serviceverkstaden står för frakten ut till kunden.

Ångerrätt och reklamation

Enligt distansköplagen har du alltid rätt att byta varan inom 14 dagar. Produkterna måste returneras i originalförpackning och får ej vara använda eller skadade. Kvitto eller kopia på faktura måste alltid medsändas. Kunden betalar alltid returfrakten. Returer som skickas mot efterkrav/postförskott löses ej ut. För att köpet ska hävas måste ni kontakta oss inom dessa 14 dagar. Tel. 0499 – 131 70, alternativt info@mtlcustom.se.

MTL Custom tillämpar konsumentköplagen vid alla fall av reklamationer. Vi åtar oss naturligtvis att byta eller reparera felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad för kunden. Synliga fel ska anmälas direkt till chauffören eller till kassörskan i postkontoret. Lös i sådana fall inte ut paketet. Dolda fel måste anmälas till oss inom 3 arbetsdagar efter leverans..


Personuppgifter

Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter till tredje part. Det gäller även E-postadresser ni lämnar till oss.